فعلا سویه غالب در کشور کرونا دلتاست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طلعت مختاری آزاد در خصوص وضعیت امیکرون در کشور گفت: فعلا هنوز سویه غالب دلتاست، اما کلا درباره عفونت‌های تنفسی محدود کردن انتقال از یک کشور به کشور دیگر، غیرممکن است.

وی افزود: اکنون تعداد زیادی از کشورها امیکرون را گزارش کردند و اولین موردی هم که در ایران تایید شد، مسافری بود که از دبی آمده بود که سیستم کنترل قوی هم دارند. بنابراین ممکن است مسافری که وارد می‌شود، در آن لحظه ظاهرا پاسخ تستش منفی باشد، اما چند روز بعد که ویروس در بدنش تکثیر می‌شود، تستش مثبت شود. ما هم جدا از دنیا نیستیم. این ویروس در ایران وجود دارد ولی امیدواریم باتوجه به پیکی که اخیرا گذراندیم و بسیاری از افراد به بیماری مبتلا شدند و افزایش واکسیناسیون، مانند برخی کشورهای اروپایی نشویم.

به گزارش ایسنا عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در پایان گفت: ویروس دارد تغییر می‌کند. این ماهیت ویروس است. مانند ویروس آنفلوآنزا. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران وقتی برخی ویروس‌های کرونا را کاملا سکانس ژنی انجام می‌دهیم، گاهی مواردی می‌بینیم که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که دلتاست یا امیکرون است. بنابراین این را به سازمان جهانی بهداشت ارسال می‌کنیم تا با ویروس‌های دیگر مقایسه کنند، در بحث دلمیکرون نیز فعلا چنین چیزی تایید نشده، اما یکسری موتاسیون‌هایی مربوط به دلتا و موتاسیون‌هایی مربوط به امیکرون دیده می‌شود و چون در برخی ویروس‌ها هر دوی اینها دیده می‌شود، این موضوع پیش آمد تا شاید چنین چیزی ایجاد شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.