ضرورت استفاده از دوز چهارم واکسن کرونا غیرقابل پیش بینی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی با اشاره به اینکه در نوبت سوم واکسن کرونا فارغ از اینکه واکسن همگن باشد یا ناهمگن سرعت واکسیناسیون اهمیت دارد گفت: باید در فاصله سه ماهه بعد از دریافت نوبت دوم، واکسن سوم از هر برندی که در دسترس بود استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در نوبت سوم سرعت و زمان واکسیناسیون علیه کرونا از اهمیت ویژه‌تری در مقایسه با نوع واکسن برخوردار است، تمامی افرادی که نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و سه ماه از تلقیح آن گذشته سریعاً و در اولین فرصت صرف نظر از اینکه از چه برندی در نوبت‌های قبلی استفاده شده، نسبت به واکسن زدن اقدام کنند.

وی از سبد متنوع واکسن‌های ایرانی در برابر کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر پلت فرم‌های ویروس ضعیف شده، پروتئینی و وکتوری در اختیار است، ضرورت استفاده از دوز چهارم واکسن کرونا همچنان غیرقابل پیش بینی است ولی به نظر می‌رسد اگر واکسیناسیون دوز سوم به کفایت لازم برسد، حجم قابل توجهی از انتشار و جهش‌های کرونایی قابل کنترل خواهد بود.

به گزارش مهر زالی در پایان عدالت جهانی در انجام واکسیناسیون را راه حل اساسی مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد: متأسفانه هنوز بسیاری از کشورهای دنیا از پوشش قابل قبول واکسیناسیون علیه کرونا برخوردار نیستند، این کشورها کانون‌های پرخطر انتشار ویروس هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.