راه اندازی کمپین آموزشی با هدف ارتقای دانش داوطلبان مردمی برای حفظ سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرشید رضایی گفت: یکی از خدمات بهداشت کشور برای حفظ سلامت موضوع آموزش و توانمندسازی افراد جامعه است، برای شکل گیری رفتارهای بهداشتی آموزش همسان نیاز هر کشور است این آموزش ها به این صورت است که در گروه های مختلف سنی و شغلی به افرادی که داوطلب توانمندتری هستند آموزش های لازم در حوزه سلامت به آنها داده می شود.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت گفت: موج ها و بحران های کرونا در دنیا نشان داد مردم باید به همدیگر کمک کنند تا در پایان این پاندمی افراد کم تری فوت کرده باشند. در حال حاضر کمپین آموزشی شکل گرفته است که  شعار آن برای هم بمانیم است و این کمپین  هدفش آن است که بیشترین توانمندی در مردم ایجاد  و مشارکت مردمی به نتایج مطلوب  تری منجر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در دوران کرونا مشخص شد می تواند به آسیب به جان مردم منجر شود، شایعات هستند اظهار کرد:  اخبار کذب و شایعات که گاهی از ترجمه سریع و غیر فنی اطلاعات از زبان انگلیسی به زبان فارسی توسط افراد غیر متخصص رخ می دهد، می تواند باعث رفتارهای غیر بهداشتی شود و جان مردم را به خطر بیاندازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رضایی در پایان گفت: واکسیناسیون و اثرات آن در کاهش مرگ و میر در دنیا و آمار کشوری موضوعی روشن و شناخته شده است و بسیار مردم آن را می دانند و به پیام های وزارت بهداشت توجه دارند، اما برخی شایعات که باعث ترس و تردید مردم می شود برخی از هموطنان را در دریافت واکسن دچار تردید خواهند کرد، دانش و توانمندی شناسایی اخبار صحیح از کذب و انتشار ندادن اخبار کذب، از موضوعات مهمی است که به عنوان سواد رسانه و اطلاعات شناخته می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.