امضای دیجیتال از مهم‌ترین الزامات نسخه نویسی الکترونیک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری با مهم خواندن نقش امضای دیجیتال در نظام سلامت گفت: امضای دیجیتال از مهم‌ترین الزامات نسخه نویسی الکترونیک است و بدون آن نسخه نویسی معنا پیدا نمی‌کند، از نظر قانونی ما منعی نداریم، در هویت و بسیاری امور دیگر می‌تواند به ما کمک و سیستم‌ها را پایش و کنترل کند.

وی افزود: تا زمانی که بنده در نظام پزشکی حضور داشتم بیش از ۱۰۰ هزار امضای الکترونیکی را آماده و در اختیار پزشکان قرار دادیم. این رقم بخش اعظمی از جامعه پزشکی و دنداپزشکان و ... را که فعال بودند را پوشش داد، تنها نحوه استفاده و اینکه سامانه‌ها این را بتواند اجرا کنند باقی ماند که پاسخ آن در آموزش پزشکان و فرهنگ سازی است.

معاون سابق فنی و نظارت سازمان نظام‌پزشکی تأکید کرد: زیرساخت‌های استفاده از امضای الکترونیکی یا دیجیتال در کشور آماده است و می‌تواند اجرا شود، هزینه این امضای الکترونیکی ناچیز و در مجموع حدود ۱۰۰ هزار تومان بود که پزشکان برای صدور کارت باید این هزینه را پرداخت می‌کردند.

به گزارش فارس جهانگیری در پایان بر صدور امضای الکترونیک در کشور تأکید کرد و گفت: پزشکان بدون امضای دیجیتال از نظر قانونی به مشکل برمی‌خورند چرا که بحث اصالت نسخه را زیر سوال می‌برند، ما درباره صدور این امضاها تلاش کردیم و بخشی از امضاها را صادر کردیم اما برای دیگر پزشکان به نظر می‌توان در همین یک و دوماه اخیر صادر کرد و به آنها تحویل داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.