مقاومت سویه اُمیکرون در برابر بیشتر روش های درمانی آنتی بادی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در میان موج انفجاری موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان که عمدتا ناشی از سویه بسیار مسری اُمیکرون است، نتایج مطالعات نشان می‌دهد درمان‌های آنتی‌بادی که در برابر سویه‌های قبلی کروناویروس موثر بودند ممکن است در برابر سویه جدید موثر نباشند.

تحقیقات حاکی از آن است که سویه اُمیکرون به طور کامل یا تا حدی به تمام درمان های موجود بر اساس آنتی بادی های مونوکلونال مقاوم است. طبق شواهد موجود تنها دو آنتی بادی سوتروویماب و DXP-۶۰۴ در برابر سویه اُمیکرون تاحدی اثربخش هستند.

مسئولان سلامت ایالات متحده اعلام کرده اند که بسته به شدت کووید-۱۹ و تعداد عفونت ها و بیماران بستری شده در بیمارستان داروی سوترویماب در ایالت های مختلف جیره بندی می شود. با این حال، بسیاری از کشورها اصلا به این روش درمانی دسترسی ندارند.

به طور کلی، درمان های مونوکلونال آنتی بادی برای کووید-۱۹چه از یک آنتی بادی منفرد یا یک کوکتل چندتایی، از آلوده شدن سلول های انسانی توسط ویروس جلوگیری می کند و خطر عفونت ویروسی را تا ۸۵ درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا محققان در این گزارش گفتند که در مورد سویه اُمیکرون این روش درمانی که باید تکثیر ویروس را به نصف کاهش دهد، حتی با افزایش غلظت هم نمی‌تواند به آستانه قابل قبولی برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.