روند افزایشی سویه امیکرون کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیام طبرسی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ما در کمیته علمی تصمیمات علمی را گرفته و ستاد ملی برای اجرای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. واقعیت این است که خطر امیکرون بیخ گوش ماست. در کشورهای اروپایی، امریکایی، کشورهای اطراف ما مانند بحرین، کویت و..‌. که گزارش شده تعداد موارد بالای ۹۰ درصد نسبت به چند مدت قبل افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد افزایش امیکرون به ما نزدیک است.

عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا ادامه داد: گزارشات در خود ایران و در مواردی که تست شده  متاسفانه آمار امیکرون در تست‌های انجام شده، رو به افزایش بوده و باتوجه به خصوصیات این ویروس که اگر شروع به افزایش کند، مواردش به صورت تصاعدی بالا می‌رود، بنابرای طی دو تا سه هفته آینده ممکن است که با پیکی مواجه شویم.

وی افزود: برای اینکه کمتر دچار مشکل شویم، سه نکته عمده دارد؛ اول تاکید مجدد بر رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و... که می‌تواند به جلوگیری از گسترش بیماری کمک کند. دوم تزریق دز سوم واکسن است، اکنون بین افرادی که دو دز یا یک دز تزریق کرند با کسانی‌که دز سوم تزریق کردند، فاصله زیادی داریم. به طوری که ۱۰ میلیون نفر دز سوم را تزریق کردند و ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز عقبیم. امروز در کمیته علمی بحث شد که اگر امکان‌پذیر باشد، ما فاصله بین دز دوم و سوم را کاهش دهیم و به یک ماه برسانیم تا افراد زودتر بتوانند دز سوم را تزریق کنند. زیرا شاید فرصتی تا موج امیکرون نداشته باشیم.

طبرسی گفت: موضوع دیگری که بحث شد، افزایش قدرت تست است، زیرا اکنون بیماری‌های ویروسی دیگری مانند آنفلوآنزا در جامعه در حال چرخش است و راهی این که بتوانیم افراد دچار کرونا را شناسایی کنیم تا بتوانند خودشان را قرنطینه کنند، انجام تست است. باید میزان تست‌مان را هم افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا در پایان اضافه کرد: امید ما این است که با رعایتی که مردم انجام می‌دهند در استفاده از ماسک و تسریع تزریق دز سوم واکسن، بتوانیم شدت موج را کاهش دهیم. اما اینکه مواردمان در دو سه هفته آینده افزایش می‌یابد، واقعیتی است که با آن مواجهیم. اگر وارد یک پیکی شویم که وسعت زیادی داشته باشد،باید قدرت تست‌مان افزایش یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.