سازمان غذا و دارو به مسئله قیمت مکمل ها و فرآورده های طبیعی ورود کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی زارعی گفت: ضوابط قیمت گذاری مکملهای غذایی، گیاهی و طبیعی در سازمان غذا و دارو باید با نگرش حمایت از مصرف کننده، ضمن دوری جستن از تعارض منافع، مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس شورای عالی داروخانه های انجمن داروسازان ایران ادامه داد : متاسفانه شاهد افزایش بی رویه قیمت مکمل‌های غذایی و فرآورده های گیاهی و طبیعی در دو سال گذشته بوده و هستیم. قیمت گذاری این فرآورده ها منجر به بی نظمی در بازار و ایجاد رانت قیمتی برای عده ای و همچنین زیان بیماران و مصرف کنندگان شده است.

به گزارش فارس وی ادر پایان افزود: بسیاری از این فرآورده ها توسط تولیدکنندگان و یا شرکت های توزیع با تخفیف های باورنکردنی در حال فروش هستند که بیانگر این است که ارزش واقعی این محصولات خیلی کمتر از قیمت تعیین شده توسط سازمان غذا و دارو است. مگر می شود ادعا کرد که قیمت گذاری درست انجام شده در حالی که آن محصولات در بازار با قیمتی کمتر از نصف عرضه می شوند؟، از ریاست سازمان غذا و دارو در خواست داریم به فوریت به مسئله قیمت مکمل ها و فرآورده های طبیعی ورود کرده و از حقوق بیماران و مصرف کننده دفاع کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.