خطر شیوع همزمان کووید و آنفلوآنزا در اروپا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زمستان امسال آنفلوآنزا و پس از یک سال ناپدیدی، سریع‌تر از حد انتظار به اروپا بازگشته است و نگرانی‌هایی را در مورد شیوع همزمان آن در کنار کووید-۱۹ و تردیدهایی را در مورد اثربخشی واکسن‌های آنفلوآنزا به همراه داشته است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط اتحادیه اروپا، قرنطینه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ که به یک امر عادی تبدیل شده بود، باعث شد زمستان سال گذشته بیماری آنفلوآنزا شیوع پیدا نکند و ویروسی که سالانه حدود ۶۵۰ هزار قربانی در جهان می گیرد را به طور موقت ریشه کن کند.

اما اکنون با کاهش و تسهیل محدودیتها برای مبارزه با کووید-۱۹ با اتکا به واکسیناسیون گسترده، این وضعیت تغییر کرده است. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا "ECDC" گزارش داد که از اواسط دسامبر، ویروس‌ آنفلوآنزا به میزانی بالاتر از حد انتظار در اروپا در گردش است.

داده‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا و سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که در دسامبر، تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا در بخش‌ مراقبت‌های ویژه به طور پیوسته افزایش یافته و به ۴۳ مورد در آخرین هفته سال رسیده است.

به گزارش ایسنا این رقم نسبت به دوره پیش از آغاز همه گیری به میزان قابل توجهی کمتر است اما در مقایسه با سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.