سویه اومیکرون ظرف ۲ تا ۳ هفته‌ به قله می رسد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری با اشاره به صحبت‌هایی که بعضاً پیرامون خفیف بودن سویه اومیکرون مطرح می‌شود گفت: آنچه الان باید به آن توجه کنیم، این است که اومیکرون اولین بار ۳ آذر ۱۴۰۰ "نوامبر ۲۰۲۱" گزارش شد و حرکت آن به کشورهای مختلف، شاهد شیوع این بیماری بوده ایم.

وی افزود: در بحث اومیکرون خیلی میزان کشندگی بالا نداریم، اما موارد ابتلاء خیلی بالا است و دلیل آن هم، شدت و سرعت سرایت است. طبیعی است هرچه موارد ابتلاء بیشتر شود، موارد فوتی هم افزایش خواهد یافت، نباید دلخوش به خفیف بودن اومیکرون باشیم، روند اومیکرون در دنیا و کشورهای اطراف ما نشان می‌دهد که این کشورها با سویه اومیکرون ظرف دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به قله رسیده اند.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سرعت صعودی قله اپیدمی در بعضی کشورها، چهارم و پنجم است و در کشور ما نیز ششم است، آمارهای بین المللی نشان می‌دهد بعد از گذشت ۴ هفته از رسیدن به قله اومیکرون، موارد فوتی نیز افزایش می‌یابد، سرعت انتشار ویروس بستگی به وضعیت هر جامعه‌ای متفاوت است، یعنی بستگی به سفرها و…دارد.

به گزارش مهر سوری در پایان اضافه کرد: سرعت ابتلاء به سویه اومیکرون خیلی بالا است و برای مقابله با این سویه جدید و دور ماندن از خطرات آن، فقط مردم نیستند که باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. بلکه بیشتر به نظام مدیریت کرونا در کشور بستگی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.