افزایش تلفات کرونا به ۸۵ نفر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۱۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۳۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۹۸ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۵۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۵۹ هزار و ۹۷۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم بهمن ماه در پیامی توئیتری با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی از ورود کشور به پیک ششم کرونا خبر داد.

بهرام عین اللهی در این توئیت نوشت : متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم شده ایم.

وی اضافه کرد: توصیه اکید وحتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم وحیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه دز سوم است.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین نسبت به «سونامی» سویه‌های اومیکرون و دلتا به دنبال رکوردشکنی موارد ابتلا به «کووید ۱۹» در سطح جهان هشدار داد. وی بار دیگر خواستار دسترسی منصفانه به واکسن کرونا در سطح جهان شد.

وی افزود: «میلیاردها نفر» در سطح جهان همچنان به طور کامل در برابر بیماری ویروس کرونا «آسیب‌پذیر» هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.