عدم شفاف سازی در خصوص واکسیناسیون موجب بروز پیک ششم کرونا شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یدالله سهرابی با اشاره به این که قبل از بروز پیک ششم باید به تجزیه و تحلیل داده ها در خصوص واکسیناسیون افراد در سنین مختلف پرداخته می شد؛ اظهار کرد: قبل از بروز پیک ششم باید شفاف سازی در مورد عوارض ناشی از عدم تزریق واکسن بویژه دوز سوم در جامعه انجام می شد تا افراد بدانند صرفا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن نمی توان با سویه جدید این ویروس مقابله نمود.

وی افزود: تجزیه و تحلیل داده های آماری از سوی مراجع ذیصلاح از جمله سازمان نظام پزشکی عامل مهمی در آگاه سازی عموم مردم جامعه و پیشگیری از بروز پیک ششم کرونا محسوب می شد .

وی ادامه داد: انتشار اطلاعات دقیق از میزان مبتلایان با وجود تزریق واکسن و این که چگونه افراد با وجود رعایت پروتکل ها به بخش های حیاتی مراکز درمانی از جمله سی سی یو  و آی سی یو منتقل شدند،گام مهمی در تصمیم گیری نهایی افراد برای تزریق واکسن بویژه دوز سوم آن داشت.

عضو شورای عالی نظام پزشکی به تلاش های بی وقفه کادر درمان بویژه جامعه پزشکی در طی همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود ایثارگری های شبانه روزی کادر درمان هم چنان با قرمز شدن کلانشهرهایی مثل تهران ؛ اصفهان ، مشهد و ... مواجه هستیم و این امر نشان می دهد که سویه جدید این ویروس نیاز به پیشگیری و مراقبت های اساسی تر دارد و استفاده از واکسن بدون داشتن تصورات ذهنی نادرست عامل مهمی در کاهش آمار مبتلایان در جامعه خواهد بود.

سهرابی اعتماد سازی در خصوص واکسن های تزریقی را حق مسلم افراد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید اطلاعات دقیقی از نوع واکسن های موجود در مراکز بهداشتی و اثرات و عوارض آن ها به مردم داده شود تا با آگاهی کامل نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و هر نوع شفاف سازی در این زمینه میزان مرگ و میر و تعداد مبتلایان را کاهش می دهد.

به گفته وی بازگشایی مدارس، اماکن تجاری و فروشگاهها و بسیاری از مشاغل غیرضروری از جمله عوامل مهم در انتشار سریع تر سویه جدید ویروس کرونا در جامعه محسوب می شود. نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.