واکسنی که تا یک سال سطح بالایی از آنتی‌بادی ایجاد می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آناستازیا راکووا گفت: دسامبر گذشته تصمیم گرفتیم مطالعه واکسن اسپوتنیک وی را برای ارزیابی بیشتر ایمنی و ایمنی‌زایی آن ۱۲ ماه پس از تزریق اول تمدید کنیم. 

معاون توسعه اجتماعی شهردار مسکو گفت: اولین نتایج تجزیه و تحلیل سطح آنتی‌بادی در دریافت‌کنندگان این واکسن میزان بالایی از آنتی‌بادی‌های IgG اختصاصی برای ویروس کرونا در تمام داوطلبان پس از واکسیناسیون در زمان مطالعه تکمیلی را نشان می‌دهد. امروز نتایج برای ۱۳۲۳ شرکت‌کننده از ۳۰۰۰ شرکت کننده که شامل ۴۴ درصد شرکت‌کنندگان می‌شود، نشان‌ می‌دهد که از این تعداد ۸۰ درصد آنان دارای آنتی‌بادی‌های بالاتر از ۲۰۰ BAU هستند. این رقم بسیار چشمگیر در نظر گرفته می‌شود.

این گزارش تصریح می‌کند داوطلبانی که برای شرکت در یک مطالعه تکمیلی دعوت شده بودند، به‌ طور تصادفی از ۱۹ کلینیک مرکز مطالعات بالینی واکسن اسپوتنیک وی انتخاب شدند که دریافت‌کننده واکسن اسپوتنیک وی و نه دارونما بودند. آنان اولین دوز را یک سال پیش، یک ماه زودتر یا دیرتر دریافت کرده بودند. از داوطلبان خواسته شد برای ارزیابی ایمنی‌زایی، یعنی توانایی تولید آنتی‌بادی علیه ویروس آزمایش خون بدهند.

BAU یک واحد اندازه‌گیری برای اتصال آنتی‌بادی‌هاست که استفاده از چنین استاندارد بین‌المللی اندازه‌گیری در تابستان ۲۰۲۱ توسط سازمان بهداشت جهانی "WHO" تایید شد.

در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ واکسن اسپوتنیک ام نیز علیه ویروس کرونا برای پیشگیری از عفونت بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله در روسیه تایید شد.

سرگئی گلاگولف، معاون وزیر بهداشت روسیه، در پاسخ به درخواست رئیس کمیته امور خانواده و زنان در دومای دولتی روسیه اعلام کرد نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن اسپوتنیک ام علیه ویروس کرونا برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله هیچ واکنش جانبی جدی نشان نداده است.

این واکسن برای پیشگیری از عفونت در بین نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ثبت شده و دارای ۲ دوز است که با فاصله ۲۱ روز تجویز می‌شود. در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نوجوان در برابر عفونت کروناویروس در روسیه با این واکسن واکسینه شده‌اند.

نتایج حاکی از این است که واکسن در این گروه سنی به خوبی تحمل می‌شود و عوارض جدی نداشته است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.