به کسانی که واکسن نزده اند حق می‌دهم تردید داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود یونسیان گفت: اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست. نتیجه آن، این است که واکسیناسیون دوز دوم از دوز اول فاصله دارد، چند میلیون نفر نوبت دوز دوم آن‌ها رسیده است و دوز دوم را تزریق نکرده‌اند. چند میلیون نفر هم که نوبت دوز سوم آن‌ها رسیده است دوز سوم تزریق نکرده اند.

وی افزود: قسمت اعظم مردم معاند و معارض واکسن نیستند و به گفته‌های دانشمندان و مسئولان بهداشتی اعتماد دارند اما وقتی اطلاعاتی داده نمی‌شود، دچار تردید می‌شوند، می‌توان سوالاتی مانند این که چند درصد بستری شدگان کرونا واکسن زده یا نزده اند را پاسخ داد. هر فردی که در بیمارستان بستری می‌شود، کد ملی او در سامانه مدیریت بیمارستانی ثبت می‌شود، از طرفی با کد ملی می‌توان اطلاعات واکسیناسیون فرد را از سامانه واکسیناسیون کرونا استخراج کرد و هر دو سامانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارند.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا ادامه داد: مگر می‌شود وزارت بهداشت آمار نداشته باشد؟ هر چند داده‌ها نیاز به تحلیل و پایش دارند و تا زمانی که داده‌ها در اختیار محققان قرار نگیرند خروجی نخواهیم داشت کمیته علمی کرونا، انجمن اپیدمیولوژی و انجمن پزشکی اجتماعی برای این که داده‌های کرونا در اختیار محققان قرار بگیرد درخواست داده‌اند، این ایراد به وزارت بهداشت وارد است که هنوز آمار بستری شدگان و فوتی‌های کرونایی که واکسن نزده یا زده‌اند منتشر نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یونسیان در پایان گفت: به کسانی که واکسن نزده اند، حق می‌دهم تردید داشته باشند، زیرا ما اطلاعات را در اختیارشان قرار نداده ایم. هر چند که من به عنوان محقق مطمئن هستم این افراد اشتباه می‌کنند نتایج آنالیز‌ها در ایران مشابه سایر کشور‌های جهان خواهد بود. قسمت اعظم واکسن‌هایی که در ایران تزریق شده اند، همان واکسن‌هایی هستند که در سایر دنیا تزریق شده‌اند و نتایج اثربخشی این واکسن‌ها گزارش شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.