تغییر دستورالعمل تزریق ۲ واکسن کرونا در آمریکا به خاطر عارضه قلبی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده پس از بررسی خطر ابتلا به عارضه قلبی میوکاردیت در برخی از افرادی که واکسن‌های فایزر و مدرنا را تزریق کرده‌اند، تغییراتی را در دستورالعمل تزریق این دو واکسن اعمال کرد.

پیش از این، این مرکز در وب‌سایت خود اعلام کرده بود که دُز دوم واکسن‌های آران‌ای پیام‌رسان "mRNA" دو شرکت فایزر و مدرنا باید سه تا چهار هفته پس از اولین دُز تزریق شود. به‌طور دقیق، به دریافت‌کنندگان واکسن فایزر توصیه شد که دُز دوم را پس از سه هفته و به دریافت‌کنندگان واکسن مدرنا گفته شد که دُز بعدی را پس از یک ماه دریافت کنند.

اما اوایل این هفته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده دستورالعمل خود را تغییر داد و تاکید کرد: افراد خاص باید دُز دوم خود را بعد از هشت هفته دریافت کنند. طبق اعلام این مرکز، دلیل آن خطر ابتلا به میوکاردیت- نوعی التهاب قلب- در برخی افراد است.

این مرکز با استناد به داده های علمی منابع متعدد اعلام کرد: واکسن مدرنا در مقایسه با واکسن فایزر خطر بیشتری در بروز التهاب قلب دارد. بیشتر افرادی که به این عارضه مبتلا شده‌اند برای درمان علائم حاد آن، مجبور بودند برای دوره کوتاهی در بیمارستان بستری شوند.

به گزارش وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، در دستورالعمل جدید این مرکز آمده است: یک فاصله زمانی هشت هفته ای ممکن است برای برخی از افراد ۱۲ ساله و بالاتر به ویژه برای مردان از ۱۲ تا ۳۹ سال مطلوب باشد. با افزایش فاصله بین تزریق دو دُز می توان این خطر را کاهش داد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.