مشکلات تامین داروی بیماران خاص
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در نشست بررسی وضعیت بیماران خاص سراسر کشور که با حضور فاطمه هاشمی_مدیرعامل بنیاد بیماری‌های خاص و کارشناسان این حوزه از سراسر کشور و به صورت وبینار برگزار شد، وضعیت استان های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و در خصوص مشکلات بیماران خاص در اقصی نقاط کشورمان نیز بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص، همچنین در این نشست مباحث مختلفی از جمله بحث مشکلات تهیه دارو و منابع مالی مورد نیاز، موضوع کمک هزینه درمان، مسایل معیشتی و شغلی بیماران خاص، ‌ مشکلات صدور حواله و عدم تهیه دارو، ‌ فرسودگی تجهیزات و دستگاه های دیالیز، مشکلات نسخه های الکترونیکی، تاخیر در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، ‌ عوارض برخی از داروهای ایرانی بر روی بیماران و کمبود خون در برخی از مناطق، کاهش سن بیماران فوت شده و افزایش چشمگیر سرطان در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارشناسان و دست اندرکاران حوزه درمان بیماران خاص که از بخش های مختلف و از سراسر کشور در این نشست حضور داشتند همچنین به مواردی از جمله کمبود پرستاران و افزایش هزینه ها، تاریخ اعتبار کم داروها به دلیل ماندن بیش از حد در انبارها یا طی شدن کند مراحل اداری، مشکلات کرونایی و کاهش چشمگیر خیرین در کشور اشاره کردند.

در این نشست همچنین گلایه‌های برخی از مسئولان استانی نیز مطرح شد. نبود متخصص خون در برخی از مراکز درمانی سطح کشور، تحت پوشش نبودن برخی از داروهای مصرفی، ‌مشکلات مالی و نداشتن پشتوانه ای برای تامین مخارج درمانی و عدم رضایت مندی بیماران از برخی داروهای داخلی از دیگر مواردی بود که در نشست بررسی وضعیت بیماران خاص سراسر کشور به آن پرداخته شد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.