موافقت مجلس با پرداخت تنخواه به هلال احمر و وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در نشست علنی بعداز هر روز دوشنبه "۱۶ اسفندماه" مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با جزء "۱" و "۲" تبصره ۱۳  که درباره پیشگیری از حوادث غیر مترقبه است،‌ موافقت کردند.

در این جزء آمده است: اجازه داده می‌شود از محل منابع تنخواه‌گردان موضوع بند "م" ماده "۲۸" قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت "۲" اقدامات زیر صورت پذیرد:

1_ پرداخت تا مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد "۵.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰" ریال به جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی ایران و تا مبلغ یکهزار و هشتصد و هفتاد میلیارد "۱.۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰" ریال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت هزینه در موارد مندرج در بند "م" ماده "۲۸" قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲).

2_ در اجرای جزء "۱" بند "ب" ماده "۳۲" و همچنین بند "ث" ماده "۳۳" قانون برنامه ششم توسعه به ترتیب تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد "۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰" ریال و تا مبلغ ده هزار میلیارد "۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰" ریال جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی، یا اسناد خزانه اسلامی "یک­ساله" یا تضمین از سوی دولت. اختصاص حداقل ۵۰ درصد از منابع اوراق اسلامی خریداری شده توسط بانک کشاورزی و تسویه آن از محل حق بیمه سهم دولت. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.