فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستان‌ها توجیه منطقی ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهزاد رحیمی در نخستین جشنواره دانشگاه بهره‌ور و سومین جشنواره بیمارستان بهره‌ور که در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به این که اصل مدیریت وفاداری است گفت: دانشگاه‌ مرکز عقلانیت و بهره وری است، باید مصادیق بهره وری در دانشگاههای علوم‌ پزشکی ایجاد شود گفت: دانشگاه‌ فاصله بین صنعت و آموزش را به کمترین حد ممکن می‌رساند و محصول آن سلامت و لبخندی است که بر لب مردم می‌نشیند. ارزش افزوده جامعه مدیریتی دانشگاه های علوم پزشکی در مراکز بیمارستانی ایجاد می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستان‌ها اظهار کرد: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد، باید در درمان بیماران علیرغم تمام کمبودها سلامت مردم حفظ شود، این مهم مصداق بارز بهره وری است.

وی افزود: فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستان‌ها توجیه منطقی ندارد، یکی از محورهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن می‌بالیم ارتقای سلامت و رضایت بیماران است، با توجه به سلامت مردم در ۴۰ سال پیش مطمئنا ارتقای کیفیت در خدمات سلامت بر آرامش روانی مردم که بخش بزرگی از آن در چارچوب مولفه های سلامت جای می گیرد اثر بخش است. مصداق مدیریت مناسب در کشور، مدیریت بیمارستانی است.

رحیمی به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا به سادگی مدیریت و کنترل نشد، کرونا با تلاش جانفشانی مهار شد و به عبارتی سفیدپوشان نظام سلامت برای حفاظت از جان مردم قربانی کرونا شدند، چنانچه بهره وری در تمام ابعاد مورد توجه باشد قطعا بر چالش ها و مشکلات موجود پیروز می شویم، فرصت‌ها از دل بحران ایجاد می‌شوند. بنابراین باید به کمبودها به چشم فرصت نگاه کرد، نگاه معاونت توسعه، نگاه توسعه‌ای است، بهره وری با ارتقای پرسنل ایجاد می‌شود و باید مواضع مناسب تری نسبت به توسعه و ارتقاء پرسنل ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که رضایت و آرامش پرسنل به عنوان مشتریان داخلی اهمیت ویژه ای دارد تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم رضایتمندی پرسنل را ایجاد کنیم، نمی‌توانیم در خارج از سیستم هم موفق باشیم و باید به مجموعه و سرمایه نیروی انسانی نگاه توسعه ای داشته باشیم.

وی استفاده از تخصص و جوان گرایی درعرصه های مختلف مدیریتی درمان را خواستار شد و افزود: باید برای خلق ایده های جدید و در کمیته های بهره وری در بیمارستان‌ها از جوانان استفاده کنیم. فرصت ها درون بیمارستان هاست، چنانچه نظام مدیریت ارزیابی عملکرد و کنترل به خوبی مدیریت شود بی شک سایر موارد نیز حل شدنی است، کنترل یکی از اصلی ترین موارد در بهره وری بیمارستان‌ها تلقی می‌شود، با کمک سامانه و داشبرد می‌توانیم بهره‌وری را به معنی واقعی ایجاد کنیم و هر مسیری خارج از داشبرد ایجاد شود با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش وبدا رحیمی در پایان با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در زمینه بهره وری و استفاده از داشبوردهای هوشمند بیمارستانی را خواستار شد و گفت: باید این مدل موفق توسط سایر دانشگاه‌ها الگوبرداری و اجرا شود، دغدغه سلامت، مهم‌ترین دغدغه دولت سیزدهم است و بهره وری در سلامت، خدمت خالصانه و تکریم مراجعان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.