۷۲ درصد تولید مواد اولیه دارویی در کشور با نیازهای داروسازی منطبق است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرامرز اختراعی گفت: دارو باید اثربخش باشد و اگر یک دلار هزینه دارو نشود، مجبوریم ۴۰ دلار هزینه درمان را بپردازیم، اگر یک بیمار به عنوان مثال قرص فشار خون خودش را نخورد، کلیه‌های خودش را از دست می‌دهد سکته قلبی و مغزی می‌کند و از این جهت باید دارو قابل دسترس بیماران باشد.

وی افزود: در گذشته راندمان کار بسیار بالا بود و بسیاری از متولیان عرصه تولید دارو و مواد اولیه آن منابع مالی کافی در اختیار نداشتند ولی انگیزه و وجدان کاری و اخلاقی داشتند و رفع نیازهای مردم انگیزه حرکت در مسیر توسعه بود، کشورهایی که هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته‌اند نمی‌دانند که حتی منفعت بنگاه‌های اقتصادی در این است که به سود مردم کار کنند و در جهت رفع نیازهای آنان حرکت کنند. توسعه پایدار در بیشتر مواقع از طریق منابع محدود اتفاق می‌افتد و عرصه علم با آگاهی پیشرفت حاصل می کند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در صنعت داروسازی و تولید مواد اولیه دارویی گفت: در حوزه صنعت دارو ایران جزء معدود کشورهایی است که بخش بزرگی از مواد اولیه را تولید می‌کند و با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده و امروز بیشتر از گذشته به تحقیق دانشجویان و همت محققان و صنعتگران احتیاج داریم، ۷۲ درصد تولید اولیه دارویی در کشور با نیازهای داروسازی منطبق است و باید ارزان و در دسترس همگان باشد.

به گزارش ایرنا اختراعی در پایان با اشاره به برگزاری همایش دانشجویی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت: این همایش باهدف نوآوری، تنوع و آموزش دانشجویان برگزار شد، نمایشگاه بین المللی داروسازی "فارمکس" بزرگترین رویداد عرصه داروسازی کشور است و چهارمین دوره آن قرار است ۱ تا ۴ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.