مخلان امنیت در چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می مانند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی صالحی درباره تمهیدات دادستانی تهران در خصوص امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال گفت: تمهیدات لازم در چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان اندیشیده شده و با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن توصیه به خانواده‌ها ادامه داد: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند، زیرا که همراهی خانواده‌ها و قانون مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

وی افزود: طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، نگهداری مواد محترقه برابر ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت به ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند، افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی هستند که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

به گزارش ایرنا صالحی در پایان اضافه کرد: همچنین افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.