شیوه‌نامه آموزش حضوری به‌زودی ابلاغ می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: چند ماهی است واکسیناسیون مردم به شرایط مناسبی رسیده است و  به ویژه در سنین دانش‌آموزی و دانشجویی به درصد بالایی رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالای 82 درصد سنین دانش‌آموزی(بین 12 تا 18) و دانشجویان، 2 دُز واکسن را تزریق کردند و بیش از 90 درصد نیز دُز اول را تزریق کردند و همچنین حدود 43 درصد هم دُز سوم را زدند و به همین دلیل شرایط برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از کلاس درس مناسب است. 

شیراوژن با بیان اینکه موج ششم بیماری کرونا را پشت سر گذراندیم، گفت: با توجه به اینکه تغییر فصل داریم و امکان تهویه هوا در کلاس درس وجود دارد، با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، می‌توان مدارس و دانشگاه‌ها را دایر کرد.

وی تصریح کرد: یک بخش سختی آموزش حضوری، عادتی است که با آموزش مجازی اتفاق افتاده است که ان‌شاءالله با همراهی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توانیم رفع کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه قرار است یک شیوه‌نامه جدید با توجه به شرایطی که بعد از واکسیناسیون اتفاق افتاده است، داشته باشیم، افزود: شیوه‌نامه‌های قبلی برای ابتدای سال تحصیلی بوده است که قرار است بازنگری اتفاق بیفتد و یک شیوه نامه متناسب با شرایط جدید برای مراکز آموزشی تصویب شود؛ این شیوه‌نامه‌ قرار است با همکاری وزارت بهداشت و ستاد کرونا اتفاق بیفتد که بزودی فکر کنم تا چند روز آینده تصویب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه ضرورتی باعث شد که سراغ بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس برویم؟»، گفت: واقعا نگرانی‌های زیادی برای دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد و ضرورت فرایند آموزش و تربیت ایجاب می‌کند به شرایط معمول و عادی برگردیم؛ اتفاقی که در خیلی از کشورهای دنیا افتاده است.

شیراوژن با تأکید بر اینکه بعضی از کشورهای دنیا اصلا در این دو سال آموزش را تعطیل نکردند، به خاطر اهمیت آموزش‌ها که برای پیشرفت یک جامعه دارد و نسل آینده را برای بر عهده گرفتن مسؤولیت در آینده آماده می‌کند، گفت:  یک مقدار نگرانی‌ها و اضطراب‌ها وجود دارد که برخی واقعیت دارد و بخش عمده‌ آن هم ممکن است دلیل منطقی پشتش نباشد اما اینکه بخواهیم آموزش و تربیت را به تأخیر بیندازیم موجب می‌شود تربیت و آموزش نسل آینده دچار اختلال و بحران های جدی در دراز مدت شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.