شهدای سلامت نمونه بارز ایثارگری در دوران کرونا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین‌اللهی در دیدار با خانواده شهید سلامت "جعفر شریفی" در خرمشهر افزود: شهید شریفی و دیگر شهدای مدافع سلامت نمونه‌ای از ایثارگری هستند که همانند رزمندگان در دوران دفاع مقدس در جبهه سلامت به شهادت رسیدند.

وی بر رفع مشکل خانواده شهید شریفی، شهید مدافع سلامت تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان در کمتر از یک ماه آینده مشکل مربوط به استخدام همسر این شهید را برطرف خواهد کرد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار داشت: کرونا امتحان بزرگی برای دنیا از جمله ایران بود، در بسیاری از کشورهای جهان رسیدگی به بیماران کرونایی به خوب انجام نشد و بیماران با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به روحیه فداکاری در جامعه ایران اسلامی گفت: در کشور ما به دلیل همین روحیه فداکاری در پیک دلتا و با مراجعه روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار خدمات مناسبی به بیماران ارائه شد.

عین‌اللهی بیان کرد: پرسنل بهداشت و فوریت های پزشکی در برابر کرونا جهاد کردند و اکنون نیز در ایام تعطیلات سال جدید نیروهای فوریت های پزشکی با ایثارگری برای سلامت جامعه در حال جهاد هستند.

وی به روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به مدت مشابه سال گدشته کاهش یافته و این مهم با روحیه فداکاری کادر درمان حاصل شده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: خرمشهر دین بزرگی به گردن کشور دارد و اکنون باید ایثارگری و مجاهدت های مردم این شهر را در هشت سال دفاع مقدس جبران کرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به مناطق آسیب دیده از دوران دفاع مقدس افزود:همه مدیون مردم این خطه هستیم و برای خدمات رسانی بهتر در حوزه سلامت بیمارستان در حال ساخت آیت الله طالقانی آبادان به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور برای خدمت رسانی به مردم این منطقه به زودی افتتاح می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.