ممکن است پس از تعطیلات نوروز کرونا دوباره اوج بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شیراوژن افزود: ممکن است پس از تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش جا به جایی ها به دلیل مسافرت و دید و بازدیدها کرونا دوباره اوج بگیرد به همین دلیل از مردم می خواهیم شیوه نا مه های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.

وی اظهار داشت: توصیه می شود در محیط های بسته و تجمعات با دقت بیشتری فاصله گذاری را رعایت کنند و استفاده از ماسک بصورت حداکثری ضروری است.

شیراوژن ادامه داد: از مردم می خواهیم در مکان‌هایی که تهویه مناسب و گردش آزاد هوا دارد، حضور یابند و واکسیناسیون خود را کامل و نوبت سوم را تزریق و دیگران را هم به تزریق واکسن تشویق کنند. در اینصورت امید است که احتمال ابتلاء به بیماری سخت و شدید بسیار کمتر خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت داشتن علائم بیماری های تنفسی از دیگران و اطرافیان فاصله بگیرید و اگر مشاهده کردید برخی از هموطنان از رعایت های شیوه نامه های بهداشتی خسته شده اند، شما خسته نشوید و آنها را هم به صبوری در برابر مشکلات و سختی‌های رعایت کردن ها سفارش کنید.

شیراوژن خاطرنشان کرد: ممکن است اومیکرون برای شما کمی شدید تر از یک سرماخوردگی باشد ولی ممکن است در صورت عدم رعایت و انتقال به دیگران در یک فرد سالخورده یا دارای بیماری زمینه ای یا واکسن نزده به بدحالی و تنفس با دستگاه یا حتی فوت منجر شود.

به گفته وی، شاید بسیاری  از افرادی که الان در تخت های ویژه بستری اند یا روزانه فوت می کنند، بیماری را جدی نگرفتند.

شیراوژن اظهار داشت: امیدوارم که مردم ما این زحمت ناچیز را تحمل کنند و با تزریق واکسن، ایمنی لازم را برای خود و جامعه تامین کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.