کمبود پرستار در مراکز درمانی موضوع تازه‌ای نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس عبادی در سفر به شهرستان دزفول، با حضور در بیمارستان بزرگ گنجویان این شهر فرایند ورود مراجعین به اورژانس، تریاژ، اقدامات پاراکلینیک و تعیین تکلیف بیماران در اورژانس را بررسی کرده و سپس از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد. 

وی در جریان این بازدید و در دیدار و گفت‌وگو با پرستاران و کادر درمانی این مرکز، ضمن تبریک سال نو، هدف از بازدیدهای دوره‌ای را کمک به حل مشکلات و شنیدن خواسته‌ها و مطالبات بیماران و کادر درمانی دانست.

عبادی اقدامات انجام شده در حوزه تامین معیشت پرستاران و کمک به رفع کمبود نیروی انسانی در سال‌های گذشته را با وجود مشکلات اقتصادی کشور، مناسب و نه کافی، توصیف کرد و گفت: امیدواریم قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ضمن کمک به اجرای عدالت در پرداخت‌ها، گلایه پرستاران در این حوزه را تا حدودی کاهش دهد. 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به میزان جذب نیروی پرستاری در سال‌های گذشته، اظهار کرد: با توجه به کمبود حداقل ۱۰۰ هزار نفر کادر پرستار در کشور، این‌گونه جذب‌ها تنها مُسَکن است؛ از این‌رو امیدواریم با کمک معاونت توسعه و سازمان اداری و استخدامی، مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پرستاری، در سال جاری بتوانیم علاوه بر جذب پرستاران فعال در بحران کرونا، تعداد قابل توجهی نیروی پرستاری جذب و نسبت پرستار به تخت را به استاندارد نزدیک کنیم. 

بنا بر اعلام وبدا، در حاشیه این بازدید، معاون پرستاری وزیر بهداشت با حضور در جلسه هیأت رئیسه و جلسه شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص مسائل مرتبط، به همراه اعضای جلسه بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.