تدوین برنامه "عدالت و تعالی نظام سلامت" در وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین‌اللهی روز پنج‌شنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی، در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن گفت: با اجرای این برنامه، تلاش می‌شود در مناطق کم برخوردار با توجه به منابع موجود، خدمات گسترش یابد، از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوان بخشی از مشکلات و کمبودها را برطرف نمود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیات دولت در مناطق محروم و کم برخوردار را نشان از دغدغه دولت در رفع مشکلات در نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: پس از دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از مأیوس شدن دشمن از حربه‌های مختلف برای به زانو در آوردن میهن، کشورمان درگیر تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه متعددی شد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند با تحریم‌ها و فشار بیشتر، مردم را از انقلاب اسلامی مأیوس کنند.

وی افزود: جنگ اقتصادی شاید به مراتب از جنگ تحمیلی دشوارتر باشد و مسدود کردن منابع غذایی و دارویی فشارهای مضاعفی را به مردم وارد می‌کند، این تحریم‌ها با هدف این بوده که دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است، نرسد. از ابتدای کار دولت، تلاش شد به دور از وعده و قول دادن به مردم، به اهداف خود عمل کنیم و تاکنون در این مسیر گام برداشتیم، در آغاز کار دولت سیزدهم، روزانه ۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا، ۱۸ هزار بستری، ۸۰۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری می‌شدند و روزانه بیش از ۷۰۰ هموطن جان خود را از دست می‌دادند.

عین اللهی در حوزه واکسیناسیون گفت: تاکنون ۱۴۷ میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده و در این برنامه، اگر تنها از ظرفیت پرسنل بهداشتی و درمانی استفاده می‌شد تزریق این تعداد واکسن دو سال زمان می‌برد اما با مشارکت مردم در حال حاضر، کشورمان، جزء ۱۰ کشور دنیا در اجرای برنامه واکسیناسیون محسوب می‌شود، حضور نیروهای جوان از ظرفیت‌های مهم شهرستان بردسکن محسوب می‌شود، باید از امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده کرد و می‌توان برای گسترش خدمات، از تله مدیسین بهره برد.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید دارد. در حال حاضر ۲۲۰ پروژه با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در کشور در حال اجراست لذا بر این اساس ساخت بیمارستان جدید در بردسکن امکان‌پذیر نیست اما با توجه به نیاز شهرستان، می‌توان از منابع غیردولتی برای اجرای این پروژه استفاده کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.