حذف چراغ خاموش ارز دولتی در دولت گذشته، قیمت دارو را افزایش داد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: این موضوع منجر به افزایش قابل توجه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی شد و حتی در مواردی قیمت‌ها را تا صد درصد هم بالا برد.

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: اخیرا رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز روایتی از سیاستگذاری‌های حوزه دارویی کشور را در دولت گذشته مطرح کرده که برخی به گونه ای این مساله را بازتاب داده که منجر به افزایش قیمت دارو شده و تبعات این سیاست‌ها را منتسب به دولت سیزدهم عنوان کردند.

به گزارش ایرنا وی پیشتر در توضیح جزییات ارز ترجیحی و ارز نیمایی گفت: تا کنون حذف ارز ترجیحی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت در بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام نشده و همچنان ارز ترجیحی ادامه دارد.

هاشمی اضافه کرد: در صورت حذف ارز ترجیحی، مابه التفاوت بجای پرداخت به تامین کننده، عملا به مصرف کننده انتقال خواهد یافت، با استفاده از ساز و کار سازمان های بیمه گر، اعتبار ریالی به این سازمان ها پرداخت خواهد شد، به نحوی که با کاهش فرانشیز پرداختی بیماران تغییری در پرداخت بیماران نسبت به سال ۱۴۰۰ ایجاد نشود. ایرنا

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.