زیرسویه اُمیکرون و اهمیت تزریق دومین دُز یادآور واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، با گسترش این زیرسویه کارشناسان آمریکایی تزریق یک دُز دیگر از واکسن یادآور کرونا "دومین واکسن یادآور" را توصیه کرده اند. اما آیا واقعا در مواجهه با سویه جدید، نیاز به تزریق دُز دیگری از این واکسن وجود دارد؟

آخرین آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده "CDC" در روز دوشنبه نشان داد که در این کشور زیرسویه BA.۲ اُمیکرون تقریبا سه مورد از هر چهار مورد ابتلا را به خود اختصاص داده است.

برآوردهای این مرکز جهش بزرگی را نسبت به هفته قبل نشان می دهد که حدود ۵۷.۳ درصد بوده است. در حال حاضر در جهان نیز زیرسویه BA.۲ حدود ۸۶ درصد از تمام موارد توالی شده را تشکیل می دهد که ثابت می کند این زیرسویه در مقایسه با سایر سویه‌های کروناویروس غالب است.

گسترش سریع BA.۲ از زمان کشف این زیرسویه، پیش بینی شد. کارشناسان بر این باورند که زیر سویه اُمیکرون حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مسری تر از سویه اُمیکرون است. این زیرسویه توانسته سریع‌تر گسترش پیدا کند، با این وجود کارشناسان خاطر نشان کردند که زیرسویه BA.۲ از دلتا و سایر سویه‌های پیشین ویروس جدی‌تر نیست.

اهمیت تزریق دومین دُز یادآور از واکسن کرونا

حتی اگر زیرسویه BA.۲ فقط باعث علائم خفیف بیماری کووید-۱۹ شود، هنوز لازم است این بیماری مورد توجه قرار گیرد و از گسترش هرچه بیشتر آن تا حد امکان جلوگیری شود. در اینجا نقش دُزهای یادآور مشخص می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده و سازمان غذا و داروی این کشور پیش از این تزریق دومین دُز یادآور واکسن را برای برخی افراد تایید کرده اند. کارشناسان از همه افرادی که واجد شرایط تزریق دُز یادآور هستند می‌خواهند به مهار این بیماری کمک کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، بسیاری از مطالعات نشان داده که مصونیت های ناشی از واکسیناسیون با گذشت زمان کاهش می یابد، بنابراین تزریق دُز یادآور ضروری است. به گروه های در معرض خطر توصیه می شود که دُز دوم یادآور را حدودا چهار ماه پس از اولین یادآور دریافت کنند زیرا انواع جدیدتر کروناویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردارند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.