پیش شرط‌های بیمه سلامت برای تغییر سیاست اختصاص ارز دارو
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر سیاست نرخ ارز، آیا بیمه سلامت پتانسیل حمایت از بیماران را دارد؟ گفت: سازمان بیمه سلامت در تغییر سیاست اختصاص ارز دارو از مبدا به مصرف کننده، با رعایت پیش شرط‌هایی از جمله تامین منابع ریالی تغییر نرخ ارز و اختصاص به موقع آن به سازمان‌های بیمه‌گر، تعیین تکلیف جمعیت فاقد پوشش بیمه کشور، تدوین راهنمای بالینی تجویز داروهای مشمول یارانه ارز، کنترل مصرف داروها، تعیین سقف مصرف و اصلاح تدریجی و گام به گام، پتانسیل حمایت از بیماران را دارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: در طرح تغییر سیاست نرخ ارز سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان مجری خواهد بود و سیاستگذاری میزان حمایت از اقلام دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است. بنابراین بنا به سیاست اتخاذ شده میزان حمایت تعیین و اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: بعد از طرح موضوع تغییر سیاست نرخ ارز، سازمان بیمه سلامت طراحی و معماری اولیه اجرای طرح را با دو پیش فرض اجرای متمرکز که سازمان بیمه سلامت عهده‌دار سرویس‌دهی مابه‌ التفاوت صورت حساب نرخ ارز به تمامی بیمه‌شدگان کشور باشد و روش دوم اجرای غیر متمرکز که سازمان بیمه سلامت صرفا مسئولیت خدمت دهی به بیمه‌شدگان بیمه سلامت را انجام دهد و سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز به بیمه‌شدگان خود سرویس‌دهی داشته باشند، طراحی شده است. بنابراین آمادگی در مرحله طراحی وجود دارد اما برای فرآیند اجرایی کار چون مقدمات و جداول پایه‌ای داده‌ها نیاز است که در حال حاضر در اختیار ما قرار ندارد، حدودا سه ماه زمان نیاز است تا پروژه عملیاتی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.