در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روح الله مزینانی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت به وبدا گفت: 11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم اما در مجموع حدود 30 هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد. 
 
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: حدود 360 هزار IRC "کد وسیله پزشکی" تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است  و 120 هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و 60 هزار IRC  برای تولیدات داخلی فعال است، در کشور یک هزار و 700 تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار تامین کننده فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی فعالیت  می کنند.

به گزارش وبدا وی در پایان تصریح کرد: در حوزه تجهیزات بی نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود. و در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ جلسه بازمهندسی تجهیزات پزشکی برگزار گردید است، در حوزه تجهیزات پزشکی، مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و سیاست دهی تعدادی و ارزی برای تامین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تامین کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش بنیان اقدام می گردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.