آخرین وضعیت کمبودهای دارویی کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا اینانلو در مورد وضعیت داروی دسفرال که نمونه دارویی برند مورد مصرف بیماران تالاسمی است، گفت: دلیل کمبود این دارو تاخیر در تخصیص ارز طی ماه‌های گذشته و تاخیر در ثبت سفارش آن در شرکت تولید کننده خارجی بود که محموله ثبتی، مردادماه تامین می‌شود. البته در سال گذشته در حد توان و به میزان بیش از سال ۹۹ دسفرال وارد کشور شده است. در وضعیت فعلی نیز نمونه تولید داخل آن در کشور موجود است و مشکلی نداریم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص داروی دکارلین نیز اظهار کرد: تریپتورلین ۰.۱ در لیست کمبود است و دوز ۱۱.۲۵ تریپتورلین این دارو قرار است توسط یک شرکت دارویی داخلی تولید شود، در اسفند ماه ۲میلیون دز داروی الندرونیت تولید شده و در حال حاضر یک میلیون عدد در حال تولید است، در مورد داروی فاکتور ۸ نیز معادل ۴.۵ ماه موجودی داریم.

وی افزود: واردات داروهای دارای مشابه تولید داخل با محدودیت مواجه است، بنابراین برخی داروهای برند جزو کمبود دارویی محسوب نمی‌شوند چراکه دارای مشابه تولید داخل هستند. داروهای زلودا و ویکتوزا از این دسته داروها محسوب می‌شوند، در مورد داروی دائولین معادل ۳ماه، پرازوسین دوز ۱ معادل ۴۲میلیون عدد تولید و دوز ۵ معادل ۱۳میلیون تولید شده، کپسول فنی توئین معادل ۱۰ماه، گلی کلازید دوز ۳۰ و۶۰  بالای چهار ماه و دوز ۸۰  چهار ماه موجودی داریم.

به گزارش ایسنا اینانلو در پایان در خصوص داروی آلبومین گفت: به دلیل محدودیت منابع ارزی، میزان موجودی کاهش پیدا کرده و به زودی محموله‌های جدید وارد کشور می‌شود، همچنین تلاش می کنیم هرچه سریعتر داروی ترازوسین را تامین کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.