تعامل با شرکت های دانش بنیان برای رفع موانع صادرات در حوزه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین نیک نام گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری کرده اند. یکی از مسائل مهم در امر تولید، صادرات است. زیرا این صادرات است که تولید را شکوفا می کند. لذا با دستور دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، پیشبرد امر صادرات کالاهای سلامت با کمک شرکت های دانش بنیان در دستور کار فعالیت های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی افزود: در اولین جلسه ای که به همین منظور تشکیل شد 22 شرکت دانش بنیان که در عرصه تولید و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی فعال هستند، شرکت داشتند. از این شرکت ها دعوت به عمل آمد تا چالش ها و مشکلاتی که در عرصه صادرات دارند را بیان کنند.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: از طرف ما هم اقداماتی که می توانیم با همکاری وزارت امور خارجه، مرکز تعاملات معاونت علمی فناوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای رفع موانع و پیشبرد کار این شرکتها انجام دهیم، مطرح شد.

نیک نام با اشاره به جلساتی که برای هماهنگی ها در این خصوص در وزارت خارجه برگزار شده است گفت: به نمایندگان شرکت های دانش بنیان اعلام شد که ظرفیت هایی از طرف ما برای حل مشکلات شان وجود دارد و ما مصمم هستیم موانع صادرات کالاهای آنان مرتفع شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت  در همین خصوص در آینده نزدیک سفری به روسیه خواهند داشت که در این نشست در این رابطه هم بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش وبدا مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در پایان گفت: امیدواریم سلسله جلسات با شرکت های دانش بنیان در راستای حل معضلات پیش روی صادرات کالاهای سلامت کماکان تشکیل شود و بتوانیم با کمک بخش های دیگر  در گسترش صادرات نقش آفرینی های لازم را داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.