وزارت بهداشت نیروهای قراردادی و شرکتی را تعیین تکلیف کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابراهیم رضایی یکی از مهمترین چالش‌های وزارت بهداشت را مشکلات بودجه‌ای و تامین مالی برای پروژه‌ها و برنامه ها دانست و گفت باید به دنبال راه‌های جدید تامین منابع مالی بود و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیرین سلامت، واگذاری اموال بلااستفاده یا امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مطالبات و نارضایتی‌های کادر درمان گفت: ماه‌هاست که بسیاری از کارکنان نظام سلامت از جمله پزشکان و پرستاران کارانه خود را دریافت نکرده‌اند که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی وزارت بهداشت را تعیین تکلیف نشدن نیروهای قراردادی و شرکتی این دستگاه خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروها و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور امنیت شغلی ندارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند و ضرورت دارد که وزارت بهداشت با ارائه لایحه‌ای به هیأت دولت و در نهایت به مجلس آنها را تعیین تکلیف کند.

رضایی پر نشدن ظرفیت برخی رشته‌های دستیاری پزشکی را چالش‌زا خواند و تاکید کرد: ایجاد جذابیت برای رشته‌های تخصصی که ظرفیت آنها پر نمی‌شود باید مد نظر باشد، این روزها مورد مراجعه دانشجویان پزشکی محصل در کشور اوکراین هستیم، این دانشجویان پس از بازگشت به ایران وضعیت خوبی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند و زمینه برای ادامه تحصیل آنها در داخل فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری مشکلات تلخ ناشی از بحران کرونا در تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد: انتظار داریم نیازهای ابتدایی در بیمارستان‌ها تامین شود تا به مشکلات تابستان گذشته دچار نشویم.

به گزارش ایسنا وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت اضافه کرد: انتظار داریم که اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید. برخی مراکز درمانی و بهداشتی به تجهیزات کوچکی نیاز دارند که بتوانند خدمات دهی مناسبی داشته باشند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.