توضیح وزارت بهداشت درباره منابع آزمون دستیاری
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسی مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی در خصوص منابع چهل و نهمین آزمون دستیاری و انتقاداتی که به عدم به‌روز بودن این منابع مطرح می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.

وی ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه بهترین منابع برای آزمون در رشته پزشکی به روزترین منابع است و همیشه جدیدترین منابع به معنای به‌روز ترین نیست، گفت: باید منابع، مورد تایید و منتخب اعضای خبره هر رشته یا همان بورد هر رشته تخصصی پزشکی باشد و هیات بورد تخصصی منابع را به دبیرخانه آموزش پزشکی، اعلام و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی منابع هر آزمون را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: در آزمون دستیاری دوره ۴۹ دو منبع مورد اعتراض واقع شده که این منابع مربوط به سنوات قبل است، علت انتخاب این دو منبع آن بوده که تا زمان اعلام منابع آزمون، منبع فارسی جامع و مورد تایید بورد در بازار وجود نداشته است و اگر هم منبع این چنینی وجود داشت، منابع آزمون پیش کارورزی که داوطلبان از آن استفاده کردند؛ با منابع آزمون دستیاری متفاوت می‌شد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی گفت: این دو منبع در مجموع ۱۲ سوال از ۲۰۰ سوال معادل ۶ درصد سوالات آزمون را شامل می شوند و بدیهی است از موضوعاتی که احتمال تغییر یا به‌روز شدن آن‌ها وجود دارد، سوال طرح نمی‌شود تا مورد ابهامی برای داوطلبان وجود نداشته باشد.

عباسی گفت: ما زمانی می‌گوییم در لبه علم حرکت می کنیم که موضوعات تخصصی باشد و اگر درباره آزمون بورد تخصصی این چنین مسائلی مطرح می‌شد، تا حدی قابل قبول بود؛ اما قرار نیست از داوطلبان آزمون دستیاری مطالب تخصصی و فوق تخصصی سوال شود که امکان تغییر آنها وجود دارد و استفاده از این مستمسک که منابع به‌روز نیست؛ مبنای منطقی ندارد.

به گفته مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی، بر مبنای مصوبه شورای آموزش پزشکی محدودیت زمانی برداشته شده است، بنابراین برگزاری آزمون دستیاری به طور کامل قانونی است و به زودی رأی نهایی دیوان صادر و اعلام می‌شود.

پایان پیام/

7 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.