ابتلای ۸۰ درصد جمعیت اتحادیه اروپا به کووید-۱۹
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تخمین زده می‌شود نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت این منطقه به کروناویروس آلوده شده اند.

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفت: همانطور که اتحادیه اروپا برای ورود به مرحله پس از شرایط اضطراری که در آن گزارش انبوه موارد ابتلا دیگر ضروری نیست، آماده می شود، دولت ها باید واکسیناسیون کودکان در برابر ویروس را سرعت دهند.

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: با کاهش اخیر موارد ابتلا و مرگ و میرهای مرتبط با کروناویروس، کشورهای این منطقه اکنون از انجام تستهای تشخیصی گسترده دور شده است.

با این حال تاکید شده است از آنجاییکه انتظار می رود ویروس به جهش خود ادامه دهد، احتمال افزایش موارد جدید ابتلا وجود دارد و به همین دلیل کشورها باید برنامه هایی برای بازگشت به حالت اضطراری و افزایش واکسیناسیون داشته باشند.

اتحادیه اروپا از دولت‌های این منطقه خواسته است تا به تلاش برای ایمن‌سازی افراد واکسینه نشده به‌ویژه کودکان قبل از شروع سال تحصیلی جدید در فصل پاییز ادامه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هندوستان تایمز، کمیسیون اروپا اعلام کرده است در حال بررسی طرح هایی برای توسعه داروهای ضد ویروسی است که ذخیره و مصرف آنها آسان‌تر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.