تزریق دُز یادآور کرونا برای کاهش خطر مرگ ضروریست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس داده های گردآوری شده توسط روزنامه "واشنگتن پست"، میزان فزاینده ای از مرگ و میرهای مرتبط با کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده و سالمندی دیده می شود که به تزریق دُز یادآور اقدام نکرده اند.

بررسی داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده نشان داد در زمانی شیوع گسترده سویه اُمیکرون، بیش از ۴۰ درصد از مرگ‌های مرتبط با کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده که دز یادآور را نزده‌اند، گزارش شد و آمار فوتی ها در افراد مسن افزایش داشت "چرا که ایمنی ناشی از واکسن می‌تواند پس از دوره مشخصی کاهش پیدا کند" همچنین در مقایسه انجام شده مشخص شد که نرخ مرگ و میر در میان افراد واکسینه شده در زمان شیوع سویه دلتا کمی بیش از ۲۰ درصد بود.

توجه به این نکته ضروری است که افراد واکسینه نشده همچنان در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا هستند. بر اساس داده‌ها، میزان مرگ و میر افرادی که واکسن را دریافت نکرده‌اند، حدود هفت برابر بیشتر از دریافت کنندگان واکسن بوده است. علاوه بر این، بیشترین مرگ و میر در میان واکسینه شده ها نیز به نوبه خود مربوط به افرادی بوده که دُز یادآور را دریافت نکرده بودند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز در عین حال در مطالعه ای که اوایل این ماه توسط بنیاد خانواده "کایزر" انجام گرفت، مشخص شد که واکسیناسیون کووید-۱۹ توانست از صدها هزار مرگ ناشی از کروناویروس جلوگیری کند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.