اعلام شرایط اضطرار آلودگی هوای پایتخت از روز گذشته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی با اشاره به اینکه شاخص فعلی هوای پایتخت در محدوده خیلی ناسالم است، گفت: روز گذشته "شنبه ۱۷ اردیبهشت" دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از وزارت بهداشت اعلام شرایط اضطرار برای امروز "یکشنبه ۱۸ اردیبهشت" کرد اما متاسفانه جلسه تازه امروز ساعت ۸ صبح تشکیل داده شد که علی‌رغم اعلام روز گذشته ما مبنی بر شرایط اضطراری، خیلی دیر هنگام بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص تصمیم‌گیری دیرهنگام تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های پایتخت گفت: اگر این جلسه شب گذشته تشکیل شده بود به این مشکل بر نمی‌خوردیم.

وی در خصوص پیش‌بینی‌ وضعیت هوا برای روزهای آتی افزود: همچنان هوا خیلی ناسالم و یک مرتبه بالاتر از ناسالم برای همه‌ گروه‌ها خواهد بود. اما احتمالا از شدت آن کاسته می‌شود. التبه در جلسه امروز تصمیمی برای تعطیلی مدارس یا سایر مراکز در روزهای آتی گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا شاهسونی در پایان گفت: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.