لزوم مدون شدن درس آموخته های بیش از دو سال مبارزه با کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رئیس زاده در همایش کووید ۱۹ که از سوی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، برگزار شد، با اشاره به دو سال سخت و نفس‌گیر بحران کرونا به ویژه برای حوزه بهداشت و درمان، در عین حال به فداکاری‌های مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: در این دو سال و نیم گذشته بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم سلامتی جامعه شده است.

وی با تاکید بر لزوم مدون شدن و بازآموزی تجربیات بیش از دو سال مبارزه با کرونا در کشور افزود: در دوران دفاع مقدس در حوزه دفاعی و امنیتی، کشور را واکسینه کردیم و این موضوع زمینه‌ساز همه زیرساخت‌ها در همه حوزه ها شد. لازم است تجربیات و اندوخته‌های بیش از دو سال مبارزه با کرونا نیز در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات و غیره نیز مدون و تقویت شود تا بدین ترتیب در حوادث آینده زیرساخت‌های مستحکم‌تری داشته باشیم. لازمه این موضوع نیز برگزاری دوره‌های آموزشی است که در دوران کرونا به صورت غیرحضوری و اکنون نیز به صورت حضوری فراهم شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه لازم است تجربیات بیش از دو سال مبارزه با کرونا بررسی شده و اشکالات آن بازبینی و آسیب‌شناسی شود ادامه داد: در زمینه بازآموزی‌ها و افزایش توانمندی‌ها هم وزارت بهداشت و هم سازمان نظام پزشکی مسئولیت خطیری دارند چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه پزشکی علم و توانمندی‌های علمی آنها است. سرمایه اجتماعی عبارت است از هنجارها و ارزش‌هایی که یک نفر را به جامعه معرفی می‌کند و باعث بقای آنها می‌شود. در این مسیر کار بزرگی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا رئیس زاده در پایان گفت: سازمان نظام پزشکی در طول دوره خدمت، همکاران را رصد می‌کند و متناسب با دانش‌های روز عمل می‌کند. لازم است چالش‌ها را در این زمینه برطرف کنیم، ضوابط بازآموزی‌ها باید به روز شود، اینکه یک پزشک تا چه سنی می‌تواند کار و طبابت کند و اتاق عمل رود در مجموع اینکه ضوابط طبابت و بازآموزی‌ها باید چطور باشد، نیازمند اصلاح است. در این زمینه قبلاً ورود نکرده ایم و لازم است با کمک وزارت بهداشت و به ویژه انجمن های علمی این موضوع بررسی شده و علمی‌تر عمل کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.