اظهارنظر سازمان جهانی بهداشت در خصوص رویکرد "کووید صفر"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مقامات شانگهای امروز "چهارشنبه" و یک روز پس از آنکه دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفت که این رویکرد پایدار نیست و خواستار تغییر این استراتژی‌ شد، مجدد رویکرد سختگیرانه "کووید صفر" برای کنترل همه‌گیری را تایید کرد.

معاون مرکز کنترل بیماری در شانگهای گفت: در حالیکه بزرگ ‌ترین شهر چین پیشرفت‌هایی را در کنترل شیوع کووید-19 داشته است، هر گونه تسهیل در اقدامات پیشگیرانه می ‌تواند به بازگشت مجدد بیماری کمک کند. در عین حال، اکنون سخت ترین و بحرانی ترین لحظه برای شهر ما در دستیابی به "کووید صفر" است، اگر نسبت به شیوع بیماری هوشیار نباشیم، ممکن است اپیدمی دوباره بازگردد، بنابراین لازم است اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری را بدون تسهیل محدودیتها اجرایی کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفته است که وقتی درباره رویکرد "کووید صفر" صحبت می‌کنیم، با توجه به رفتار فعلی ویروس و آنچه در آینده پیش‌بینی می‌کنیم، تصور نمیشود که این رویکرد پایدار باشد. به ویژه زمانیکه دانش و شناخت خوبی از ویروس داریم و ابزارهای خوبی برای مقابله با آن در دسترس است، انتقال به استراتژی دیگر بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش ژاپن تودی، "مایکل رایان"، مدیر اجرایی بخش فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: همه اقدامات کنترل همه‌گیری باید در راستای رعایت حقوق فردی و انسانی باشد. کشورها باید تدابیر کنترلی، تاثیر آن بر جامعه و اقتصاد را متعادل کنند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.