هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، صابر جباری گفت: تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، زایمان طبیعی رایگان است، پیشگیری و درمان ناباروری از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند، به‌ زودی بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد، بیش از 3 میلیون و 200 زوج نابارور در کشور حضور دارند، متاسفانه آمار ناباروری در کشور زیاد است.

وی تصریح کرد: ما برای پیشگیری از ناباروری باید موضوعات آموزشی مختلفی را به دخترانِ نوجوان یاد بدهیم و همین‌طور ضروری است که بیماری‌های مختلفِ مرتبط به ناباروری در سنین پایین‌تر تشخیص داده شوند، وزارت بهداشت مراکز درمان ناباروری سطح دو را برای کل کشور طراحی می‌کند، ما می‌توانیم در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن از روش‌های طب ایرانی هم بهره ببریم.

صابر جباری گفت: بخش عمده‌ای از کسانی که با مشکل ناباروری درگیر هستند برای درمان این موضوع به اقدامات گران‌قیمت نیاز ندارند، مراکز خصوصی درمان ناباروری در کشور با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد ندارند، وزارت بهداشت قصد دارد زمینه عقد قرارداد میان مراکز خصوصی درمان ناباروری و بیمه‌ها را فراهم کند.

به گزارش فارس رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: ارزان‌سازی خدمات درمان ناباروری برای حل این مشکل یک گام بسیار بزرگ است، تا به امروز خدمات طب ایرانی برای درمان ناباروری در دسترس مردم نبوده است، در حال حاضر در سراسر دنیا به اثبات رسیده که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.