کیفیت فعلی هوا اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس شاهسونی با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها از جمله پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و جنوبی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی _ عروقی، کودکان، زنان باردار و... جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: دستورالعملی که برای این شرایط توصیه می‌شود این است که افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشده و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند، در صورت لزوم به حضور در فضای باز حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود و همچنین افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد، کیفیت هوا به گونه‌ای است که اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.