نیازی فوری به واکسیناسیون گسترده آبله میمونی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: این سازمان معتقد نیست که شیوع آبله میمونی در خارج از آفریقا به واکسیناسیون گسترده نیاز داشته باشد زیرا اقداماتی مانند رعایت بهداشت به کنترل شیوع آن کمک می کند.

"ریچارد پیبادی" که رهبری "تیم پاتوژنهای پرخطر در سازمان جهانی بهداشت در امور اروپا" را به عهده دارد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفته است که منابع فوری برای تامین واکسن‌ و داروهای ضد ویروسی نسبتا محدود است.

دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد در حال ارزیابی گزینه‌های واکسیناسیون است، در حالیکه انگلیس تزریق واکسن را به برخی از اعضای کادر درمان توصیه کرده است.

مقامات بهداشت عمومی در اروپا و آمریکای شمالی در حال بررسی بیش از ۱۰۰ مورد مشکوک و تایید شده به این عفونت ویروسی هستند که در خارج از آفریقا شیوع پیدا کرده است.

"ریچارد پیبادی" با بیان اینکه اقدامات اولیه برای کنترل شیوع بیماری، ردیابی ارتباط فرد با دیگران و ایزوله کردن است خاطرنشان کرد: این ویروسی نیست که به راحتی پخش شود و تا کنون باعث بیماری جدی هم نشده است. همچنین واکسن های مورد استفاده برای مبارزه با آبله میمونی می تواند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشد.

هنوز مبدا شیوع این بیماری از سوی مقامات رسمی تایید نشده و یکی از مدیران ارشد آژانس ملل متحد نیز روز دوشنبه گفت هیچ مدرکی مبنی بر جهش ویروس وجود ندارد.

شیوع ویروس آبله میمونی قابل کنترل است

همچنین بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، آبله میمونی را می توان در کشورهایی خارج از آفریقا که معمولا موارد ابتلا به این ویروس شناسایی نمی‌شود، مهار کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، "ماریا ون کرخوف بیماری" مسئول بیمارهای نوظهور سازمان جهانی بهداشت گفته است که این یک وضعیت قابل کنترل است. ما می خواهیم انتقال انسان به انسان را متوقف کنیم و می توانیم این کار را در کشورهای غیر بومی انجام دهیم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.