۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجید روحی روز سه شنبه در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با اشاره به دو سال گذشته و همه گیری کرونا و وقوع بحران در سراسر جهان و ایران گفت: این دوره زمانی برای ما آزمایش فعالیت در دوره بحران بود.  

رئیس هیات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: همچنان شرایط جهان و منطقه بحرانی است، جنگ اوکراین و تحریم های سیاسی علیه ایران همچنان شرایط ما را خاص و ملزم به فعالیت در این شرایط کرده است، حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند بسیاری از نیازی های کشور را رفع کند.

وی با اشاره به فاصله تعداد تخت های پزشکی در کشور با میانگین جهانی افزود: در حالی که تعداد تخت های پزشکی ایران میانگینی۱.۷ برای هر هزار نفر است که این شاخص جهانی آن ۳.۱ است و یعنی ایران نیاز دوبرابری دارد و باید با برنامه ریزی و خوداتکایی نیازهای کشور ها را مرتفع کنیم، ایران در منطقه در حوزه سلامت در شرایط خوبی قرار دارد، البته موانع ما همچنان بسیار زیاد است و موانع دیگر کشورها یک دهم ایران در این حوزه است.

به گزارش ایرنا روحی در پایان کمبود نقدینگی در حوزه تجهیزات در حوزه سلامت را بزرگترین مشکل دانست و گفت: برخی از مواد اولیه بیش از یک سال در گمرک منتظر ترخیص می ماند که دردسر ساز شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.