کرونا در ایران کنترل و مهار شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی در دیدار تدروس آدهانوم که در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو صورت گرفت انتخاب دوباره وی به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را تبریک گفت و دستاوردهای ایران در مقابله با کرونا و پوشش واکسیناسیون در کشورمان را تشریح کرد.

وزیر بهداشت گفت: با حمایت های مردم و تلاش های شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از دو هفته است که آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما تک رقمی است.

وی با اشاره به تامین گسترده واکسن کرونا در ایران اظهار کرد: به لطف خدا و با کمک مردم تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده و پوشش واکسیناسیون در کل جمعیت ایران، حدود ۷۵ درصد است.

عین اللهی تاکید کرد: تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران، مانع موفقیت های کشورمان در کنترل کرونا نشد چرا که در ایران مردم به یاری نظام سلامت شتافتند.

وزیر بهداشت با انتقاد از کوتاهی و عدم انجام وظایف برخی سازمان های بین المللی در خصوص وضعیت سلامت در برخی مناطق جهان گفت: برخی مناطق جنگ زده سالهاست که از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و همه سازمان های بین المللی مسئول باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از عملکرد ایران در مقابله با کرونا به ویژه تک رقمی شدن موارد مرگ و میر روزانه بیماری و گسترش واکسیناسیون علیه کرونا تجلیل کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران در سطح ایده آل قرار دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.