ضرورت اصلاح سیاست های ارزی در تجهیزات پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام دارایی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث با تبریک سالروز تاریخی آزادسازی خرمشهر گفت: همانگونه که با دست خالی در مقابل دشمن ایستادیم، الان نیز با امکانات کم می‌توانیم در مسیر  پیشرفت قرار بگیریم، حوزه آزمایشگاه، تجهیزات و ملزومات را توسعه می دهیم تا به صورت قابل قبولی همگام با صنعت رشد کند، امیدواریم که هیچگاه در حوزه تجهیزات پزشکی به سمت مسیر خودروسازها تحت عنوان قطعات و واردات نرویم چرا که کار خطرناکی است.

وی افزود: سیاست های ارزی همانگونه که در مورد کالاهای اساسی در حالت تصحیح شدن است در مورد حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی نیز اصلاح خواهد شد، تا اطمینان پیدا نکنیم که حوزه های مختلفی مثل بانک مرکزی، برنامه و بودجه و بیمه‌ها پای کار هستند این روال ادامه خواهد یافت و مطمئناً پس از آنکه همه پای کار آمدند، دوران خوبی شکل خواهد گرفت، در حوزه تجهیزات پزشکی اقداماتی که انجام شده به خوبی دیده نشد مگر اینکه به واسطه کرونا مورد توجه قرار گرفت. برای ما بد بود که برای تخت‌های icu چشممان به واردات و رقابت بر سر آن باشد. در زمان کرونا خیلی چیزها ثابت و معلوم شد که سیستم ما واقعاً کار کرده و گزاف هم نبوده است.

رئیس سازمان غذا دارو اضافه کرد: توجه به دانش بنیان‌ها بسیار خوب است اما دانش بنیان غیر اصیل نیز بسیار خطرناک است و  باید مراقب آسیب‌های آن باشیم و نگذاریم این کلمه ای که می تواند ما را نجات دهد به ضد خود تبدیل شود مانند تولیدی که به مونتاژ و واردات منتهی می شود، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد و پنجره واحدی را برای حمایت از تمام صنایعی که مرتبط با کالاهای سلامت محور است، ایجاد کردیم و ضربتی انجام شد. حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد صادرات در سازمان غذا و دارو تشکیل شد.

به گزارش ایرنا دارایی در پایان گفت: در حال حاضر بازار تولید داخل که تضمینی است به ما کمک نمی کند اما وقتی که صادرات داشته باشیم، اینجا عیار و تکلیف مونتاژکارها و آنهایی که تولید خوبی ندارند، مشخص می‌شود و برای ما نیز معیار خوبی است، ما اسفند سال ۹۸ از تولید داروهایی برای کرونا مطرح می‌شد، عقب نمانده و جزو پیشروان این صنعت بودیم. ظرفیت بزرگی است که نشان می‌دهد به اندازه کافی در حوزه ساخت اراده داریم البته بد سلیقگی‌هایی در حوزه گمرک و بانک ها داریم اما مراکز علمی و صندوق نوآوری شکوفایی هم داریم که به داد فعالان این صنعت برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.