ضرورت ریشه‌کن کردن خرافات درباره یک اختلال روانی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت "WHO" اسکیزوفرنی یک بیماری روانی جدی است که تقریباً ۲۴ میلیون نفر یا یک نفر از هر ۳۰۰ نفر "۰.۳۲٪" را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

هدف از گرامیداشت این روز، گسترش آگاهی در مورد این بیماری و به طور کلی ریشه کن کردن افسانه ها و خرافات در مورد بیماری های روانی است.

یک افسانه رایج در مورد اسکیزوفرنی این است افرادی که از آن رنج می برند دارای شخصیت دوگانه هستند در حالی که این موضوع کاملاً نادرست است. بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مانند سایرین تنها یک شخصیت دارند.

علائم رایج این بیماری روانی شامل تفکر آشفته، هذیان و توهم است.

اسکیزوفرنی یک بیماری روانپزشکی است که در آن مواد شیمیایی خاصی در نواحی خاصی از مغز تعادل ندارند و در صورت وقوع این اتفاق ممکن است بین افکار، اعمال و احساسات یک فرد هماهنگی وجود نداشته باشد.

اصطلاح "اسکیزوفرنی" در لغت به معنای "شکاف ذهن" است و در سال ۱۹۱۰ میلادی توسط روانپزشک سوئیسی دکتر "پاول اویگِن بلویلر" ابداع شد. این بیماری در اوایل بزرگسالی یا اواخر نوجوانی، معمولاً بین سنین ۱۵ تا ۲۸ سالگی شروع می شود.

به گزارش "نشنال دی کلندر"، همچنین مردان نیز نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری بوده و این بیماری در مردان در سنین پایین تری شروع می شود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.