رشد ۱۸ درصدی اهدای خون بانوان در دو ماه ابتدایی سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده گفت: میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان تهران طی دو ماه اول سال جاری ۸٠ هزار و ۶۷۴ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸/۹۱ درصد رشد داشته است، از میان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون ۶۴ هزار و ۹۴۵ نفر موفق به اهدای خون می شوند که نسبت به سال قبل به میزان ۲۸/۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: در دو ماه اول سال جاری ۱۱ هزار و ۲۲ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با سال ۱۴٠٠ این آمار به میزان ۳۲/۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در دو ماه اول امسال ۲۱ هزار و ۷۸۲ نفر از افراد باسابقه اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴/۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: در دو ماه اول سال جاری ۳۲ هزار و ۱۴۱ نفر از افراد مستمر اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار به میزان ۳٠/۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، در دو ماه اول امسال دو هزار و ۱۷۳ نفر از بانوان با مراجعه به مراکز اهدای خون در این کار خیر مشارکت داشته اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در حدود ۱۸/۶۸ درصد رشد داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.