دستورالعمل تزریق واکسن آبله میمونی در ایالات متحده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده "CDC" روز گذشته "جمعه" توصیه هایی را درباره استفاده از واکسن آبله منتشر کرد که کاربرد آن فقط به افرادی محدود می شود که با ویروس هایی مانند آبله میمونی سر و کار دارند.

واکسن Jynneos، ساخته شده توسط باواریا نوردیک، برای برخی از اعضای کادر درمان و پرسنل آزمایشگاهی در زمانیکه عفونت آبله میمونی در اروپا، ایالات متحده و فراتر از آن گسترش یافته است، در دسترس خواهد بود.

این واکسن در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده و برای جلوگیری از بروز بیماری آبله و آبله میمونی در بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر در معرض خطر تایید شد.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده پیش از این اعلام کردند که در حال توزیع برخی دُزهای واکسن Jynneos برای افرادی هستند که با بیماران مبتلا به آبله میمونی در تماس هستند.

مقامات گفته اند که بیش از ۱۰۰ میلیون دُز از یک واکسن قدیمی آبله به نام ACAM۲۰۰۰ وجود دارد که دارای عوارض جانبی قابل توجهی است.

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز، آبله میمونی یک عفونت ویروسی خفیف است که در مناطق خاصی از آفریقا بومی است اما شیوع اخیر آن در کشورهایی که ویروس معمولا در آنها شایع نیست، نگرانی هایی را ایجاد کرده است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.