نباید در حوزه تجهیزات پزشکی انحصار وجود داشته باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجید روحی گفت: در حال حاضر در تولیدات تجهیزات پزشکی، ۷٠ درصد نیاز کشور و در برخی از تجهیزات نیز تمام نیاز بازار داخلی کشور را تامین می کنیم. تولید کنندگان تجهیزات پزشکی همیشه به درستی به وظایفشان عمل خواهند کرد.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی کشور گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی باید به ظرفیت حداقل دو برابر یعنی ۱۵ میلیارد دلار در بازار کشور برسیم. باید حداقل شاخص های درمانی و سلامت را در کشور رعایت کنیم و انحصار در حوزه تجهیزات پزشکی نباید وجود داشته باشد، در حال حاضر شرایط اقتصادی در کل دنیا و در زمینه لجستیک و تامین قطعات ماشین آلات سخت شده است. تورم در کشورهای اروپایی و آمریکایی به حدود ۴٠ درصد رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: باید یک کریدور سبز در تامین قطعات ایجاد شود تا قطعات مورد نیاز تولید کنندگان از انبار گمرک به انبار خودشان در کم ترین زمان ارسال شود. کالاهایی در انبار گمرک مانده اند که تولید کنندگان هنوز نتواسته اند آن ها را ترخیص کنند، در حال حاضر ۳٠٠ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. معتقدم که ظرفیت تولیدات داخل باید افزایش پیدا کند. یکی از وظایف تولید کنندگان تجهیزات پزشکی بهبود کیفیت و ظرفیت این حوزه و رسیدن به کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.