به‌ روزرسانی دستورالعمل متخصصان آمریکایی برای مهار آبله میمونی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز گذشته "دوشنبه" استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر آبله میمونی توصیه کرد؛ بیماری که اکنون مواردی از ابتلا به آن در سطح جهان گزارش شده است.

بیماری آبله میمونی در ماه مارس گسترش یافت. دوره نهفتگی آن بین هفت تا ۱۴ روز است و علائم این بیماری معمولا شامل تب، لرز، خستگی، سردرد و ورم غدد لنفاوی و همچنین بثورات پوستی است که روی دست‌ها و کف پا ظاهر میشود و میتواند به بقیه بدن نیز سرایت کند.

طبق اعلام این مرکز، این ویروس معمولا از حیوانات منتقل می شود، اما احتمال انتقال آن از انسان نیز وجود دارد و بهبودی طی چند هفته اتفاق می افتد.

مواردی از ابتلا به آبله میمونی در چندین کشور از جمله استرالیا، کانادا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، مکزیک، اسکاتلند، سوئد و ایالات متحده گزارش شده است. اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده دستورالعملهای مربوط به آبله میمونی را به سطح دو به ‌روز رسانی کرده و به مسافران توصیه میکند اقدامات احتیاطی بیشتر از جمله استفاده از ماسک را در نظر گیرند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز،همچنین سایر اقدامات بهداشتی توصیه شده این مرکز شامل اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا به بثورات پوستی، حیوانات زنده یا لاشه آنها و وسایلی است که احتمالا توسط فرد بیمار یا حیوانات بیمار، آلوده شده اند. از مردم درخواست شده که در صورت بروز بی دلیل هرگونه بثورات پوستی یا بروز علائم مرتبط با این بیماری، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.