پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ مراکز درمانی استان تهران توسط بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد عفت پناه درباره وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این اداره کل گفت: موسسات و مراکز درمانی سطح کشور طی سال گذشته به دلیل شرایط ایجاد شده در کشور نگرانی‌هایی از بابت تامین منابع و نقدینگی به‌ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: بالغ بر ۵۵۰۰ موسسه با اداره کل بیمه سلامت استان تهران طرف قرارداد هستند که به تفکیک مراکز درمانی، موسسات طرف قرارداد و خسارت متفرقه، پرداخت مطالبات صورت گرفت.

به گزارش ایسنا پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بود که با توجه به تمهیدات به عمل آمده ازسوی سازمان بیمه سلامت جهت تامین مالی حوزه سلامت، حمایت از بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد، تمامی مطالبات تسویه شده است.

وی در ادامه از حذف ارزیابی وسع برای دهک‌های اول تا سوم جهت برخورداری از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان خبر داد و افزود: افرادی که نتیجه ارزیابی وسع اعلامی آنها در دهک­‌های اول تا سوم بوده و در سامانه بیمه‌گری ثبت شده است، امکان دریافت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان، با اعتبار یکساله را دارند، ۵.۵ میلیون نفر از افراد مشمول دهک‌های یک تا ۳ بدون مراجعه به ادارات بیمه سلامت استان‌ها و یا دفاتر پیشخوان بیمه سلامت رایگان هستند.

عفت پناه در پایان اضافه کرد: افرادی که در دهک‌های درآمدی ۴ و بالاتر قرار دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بر اساس آزمونِ وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه بر اساس دهک اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.