هشدار WHO درباره انتقال بیشتر بیماری‌های حیوانی به انسان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: همانطور که تغییرات اقلیمی به تغییرات سریع شرایط آب و هوایی مانند خشکسالی کمک می کند، حیوانات و انسان ها نیز رفتار خود را از جمله عادات جستجوی غذا تغییر می دهند که در نتیجه، بیماری‌های "شکنندگی اکولوژیک" که معمولاً در حیوانات منتشر می‌شوند، به طور فزاینده‌ای به انسان‌ها سرایت می‌کنند.

این مقام همچنین افزود: هم عوامل ظهور بیماری و هم عوامل تقویت بیماری افزایش یافته است. به عنوان مثال، او به روند صعودی موارد ابتلا به تب لاسا اشاره کرد. تب لاسا یک بیماری ویروسی حاد است که توسط جوندگان بومی آفریقا منتشر می شود.

اظهارات این مقام مسوول سازمان جهانی بهداشت در حالی ارائه شده که موارد ابتلا به بیماری آبله میمونی در خارج از آفریقا "جایی که این بیماری در آن بومی است" همچنان افزایش می یابد.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز درباره وضعیت فعلی شیوع کووید۱۹ در جهان اظهار کرد: اگرچه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سطح جهان رو به کاهش است اما در مناطقی مانند قاره آمریکا روندهای نگران کننده ای همچنان وجود دارد. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.